SEGUNDA SESIÓN 24-04-2013
1º)
Repaso del trabajo y de los conceptos explicados en la primera sesión,
empleando fichas didácticas en castellano para traducir al asturiano (El agua en la naturaleza, La atmósfera, Estados
de agregación de la materia). Repasu del
trabayu y de los conceutos daos na primer sesión emplegando fiches didáutiques
en castellanu pa facer tornes pal bable (L´agua
na ñatura, L´atmósfera, Estaos d´agregamientu de la materia).
2º)
Partiendo del átomo se muestran imágenes referentes a los cambios de estado de
la materia, a la condensación y a la evaporación, para llegar seguidamente al
concepto de temperatura. Entamando pol átomu
amuésense imáxenes relatives a los cambeos d´estáu de la materia, a la
condensación y al evaporamientu, p´aportar darréu al conceutu de temperatura.
3º)
Preguntas motivadoras de repaso: ¿Qué son los gases?, ¿podemos percibirlos?,
¿cómo podemos sentir los gases?, ¿qué relación tienen con los líquidos?,
¿podemos transportar los gases? Realización de experimentos muy sencillos para
percibir los gases partiendo de los líquidos y compresión con jeringuillas. Entrugues de motivación pal repasu: ¿Qué son los gases,?,
¿podemos percibilos?, ¿cómo podemos sentir los gases?, ¿qué rellación tienen
colos llíquidos?, ¿podemos tresportalos? Fechura d´esperimentos bien cenciellos
pa percibir los gases dende los llíquidos y compresión con xeringuines.
4º)
Condensación y evaporación. Presentamos un bote de refresco sacado de la nevera
y planteamos cuestiones del tipo: ¿De dónde provienen las gotas de agua del
bote?, ¿cómo llegan y por qué desaparecen? Condensación y evaporamientu.
Amosamos un bote de refrescu sacáu de la ñevera y facemos preguntes de la mena:
¿D´áu vienen les gotes d´agua del bote?, ¿cómo aporten y por qué desapaecen?
5º)
Introducción del concepto de temperatura: ¿Por qué unas veces las moléculas de
agua se pegan en la superficie y otras veces se van al aire? Experimento para
comentar: la pajita sujeta en el bote sube al suministrar calor. Inxertamientu del conceutu de temperatura: ¿Por qué unes
vegaes les molécules d´agua s´apieguen na superficie y otres veces van pal
aire? Xera pa comentar: la payina suxeta nel bote xube al da-y calor.
6º)
Recipiente de agua (envase destapado o tapado) con solución salina: experimento
para comentar en la sesión siguiente. Recipiente
d´agua (envase destapáu o con tapa) con solución de sal: esperimentu pa
cavilgar na sesión que vien.
No hay comentarios:
Publicar un comentario